Típusismertető

Pannonia TL

1956-54-55

A TL az első Pannónia néven forgalomba került Csepel motorkerékpár.

A motorblokk lényegében a korábbi egyhengeres Csepel 250-estől származott, a váz ellenben egy teljesen új konstrukció.

A típusjelölés a teleszkóp és lengővilla szavak kezdőbetűire utal. Ugyanis a korábbi Csepeleknél alkalmazott hátsó bakteleszkópot itt már a korszerűbb és kényelmesebb lengővillás hátsó felfüggesztés váltotta fel.

A motor jellegzetessége a magasra emelt, fix első sárvédő és az egy darabból formázott ülés, egyaránt a kor aktuális divatját követte. Az első sorozaton az üléspárna vékonyabb, keskenyebb, sportosabb volt, de ezt kényelmi szempontokból hamarosan nagyobb és kényelmesebb ülésre cserélték. A kezdetben alkalmazott "fecskefark" kipufogót később az un. "buzogánydob" váltotta fel.

Műszaki jellemzők

TípusTL
Gyártás éve1954-56
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket68/68 mm
Hengerűrtartalom247 cm3
Sűrítési viszony6.8:1
Legnagyobb teljesítmény 10 LE
Fordulatszám5100/min
Gyújtás lendkerékmágnes
GYÚJTÁS TÍPUSABosch
Porlasztó típusaCsepel vagy Jikov
Torokátmérő 25mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 4 fokozatú váltómű
Hajtásprimer és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
RUGÓZÁS ELÖLteleszkóp
Rugózás hátullengővilla és teleszkóp
Tengelytáv1380 mm
Saját tömeg (kg)123
Benzintartály (liter)17
Gumiméret elöl3,00-19"
Gumiméret hátul3,25-19"
Legnagyobb sebesség100 km/h

Kapcsolódó nyomatok

Pannonia TL 1954
Pannonia TL 1954
54 darabos limitált széria
nyomatrendelés
Pannonia TL 1956
Pannonia TL 1956
56 darabos limitált széria
nyomatrendelés