Típusismertető

Csepel 125 Lemezvillás

1949-49-49

A korábbi, 1948-as kiadású 100-as Csepel továbbfejlesztése. A 125 köbcentisre növelt motor 4.5 LE-t teljesített. A 65 kg önsúlyú járműre ugyan kilométerórát nem szereltek, de végsebessége elérte a 75 km/h-t. Külső jellegzetessége a lemezvillás első és rugózatlan hátsó futómű. A meglehetősen szerény utazási komfortot a rugós nyereg volt hivatva némiképp növelni. A hátsó sárvédő fölé rögzített csomagtartóra egy pótülést lehetett felszerelni, így a kismotor két személy szállításra is alkalmassá vált. Az 1948 és 1950 közt gyártott, egyszerű felépítésű, igénytelen típus méltán volt közkedvelt. A gyűjtők körében ritka kincsnek számító, formás motor harmonikus arányai még a mai szem számára is valóságos esztétikai élményt jelentenek.

Három, apróbb részleteiben eltérő változat készült belőle: bordó ezüstszínű küllőkkel, bordó fekete küllőkkel és zöld (szintén fekete küllőkkel).

Műszaki jellemzők

Típus125/49
Gyártás éve1948-50
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket54x54
Hengerűrtartalom123 cm3
Sűrítési viszony6.5:1
Legnagyobb teljesítmény4,5
Fordulatszám4500/min
Gyújtás lendkerékmágnes
Porlasztó típusaCsepel
Torokátmérő 16mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 3 fokozatú váltómű
Hajtásprimer fogaskerél és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
Rugózás előllemezvillás
Rugózás hátulmerev
Tengelytáv (mm)1220
Saját tömeg (kg)65
Benzintartály (liter)10
Gumiméret elől2,5-19
Gumiméret hátul2,5-19
Legnagyobb sebesség70

Kapcsolódó nyomatok

Csepel 125 Lemezvillás Bordó 1949
Csepel 125 Lemezvillás Bordó 1949
49 darabos limitált széria
nyomatrendelés
Csepel 125 Lemezvillás Bordó v2 1949
Csepel 125 Lemezvillás Bordó v2 1949
49 darabos limitált széria
nyomatrendelés
Csepel 125 Lemezvillás Zöld 1949
Csepel 125 Lemezvillás Zöld 1949
49 darabos limitált széria
nyomatrendelés