Típusismertető

Pannonia P20

1971

Körülmények: A T sorozat két évtizedes fejlesztgetései után, a 60-as évek elején végre egy alapjaiban új motorkerékpár illetve motorkerékpár-család fejlesztésébe kezdtek a csepeli konstruktőrök. Mintaként az akkor már jelentős piaci sikereket felmutató japán gyártók motorjai szolgáltak.

Tulajdonságok: Rossz nyelvek szerint a P20-as a Yamaha YDS3-as egyszerű koppintása. A hasonlóságot nehéz lenne tagadni, de a részletmegoldások ismeretében elvitathatatlan, hogy egy korszerű, alaposan átgondolt, saját konstrukció született meg 1965-re. A kéthengeres sportos karakterű 20 LE-s motor végsebessége 130 km/h volt, ami a hazai motorozás világában egy új kategóriát jelentett.

Gyártás: A szériagyártás sajnos csak 1968-ban indult be, és az időveszteség jelentősen rontotta a piaci esélyeket. A hőn áhított nyugati megrendelések elmaradtak, főként a minőségi problémák miatt, de azért is mert a japán konkurencia közben egy újabb lépcsőfokot ugrott, a különolajozású, önindítós motorokkal. A hazai piac azonban, főként a fiatal vásárlók jól fogadták a modern és dinamikus 20-ast, aminek neve az idők során legendás fogalommá nemesedett.

Műszaki jellemzők

TípusP20
Gyártás éve1968-73
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma2
Furat/löket56/50 mm
Hengerűrtartalom246 cm3
Sűrítési viszony10,5:1
Legnagyobb teljesítmény 22 LE
Fordulatszám7500/min
Gyújtásakkumulátoros gyújtás megszakítóval
GYÚJTÁS TÍPUSA
Porlasztó típusaPannónia
Torokátmérő 20mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 5 fokozatú váltómű
Hajtásprimer és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
RUGÓZÁS ELÖLteleszkóp
Rugózás hátullengővilla és teleszkóp
Tengelytáv1300 mm
Saját tömeg (kg)142
Benzintartály (liter)16,5
Gumiméret elöl3.00-18"
Gumiméret hátul3,25-18"
Legnagyobb sebesség130km/h

Kapcsolódó nyomatok

Pannonia P20 1971
Pannonia P20 1971
71 darabos limitált széria
nyomatrendelés