Típusismertető

Pannonia P10

1967

Körülmények: Röviddel a P20-as bevezetés előtt került gyártásba, mintegy átmenetet képezve a korábbi hagyományos és a későbbi korszerű motorkerékpár-típusok között. Elnagyoltan azt is mondhatnánk, a P10-es a T5 és a P20 összeházasításával jött létre, melynek keretében a 20-as tankját és első teleszkópját szerelték az 5-ösre.

Tulajdonságok: A technikailag már meglehetősen elöregedett egyhengeres motorblokkra egy új, nagyobb, szögletesebb bordázatú henger került, ami elvileg jobb hűtést biztosított az immáron 18 lóerős erőforrásnak.

Érdekesség: Talán itt érdemes egy rövid számítást közbevetni. A 18 LE fajlagosan 72 LE/l teljesítményt jelent, amit összevethetünk pl. a korabeli 1000 ccm-es vízhűtéses Wartburg gépkocsik 50 lóerejével.

Ez a típus semmilyen téren nem számított modern technikai áttörésnek és talán szépségdíjra sem pályázott, de egyszerű, igénytelen, strapabíró, hétköznapi járműként hosszú ideig szolgált sokak megelégedésére.

Műszaki jellemzők

TípusP10
Gyártás éve1967-73
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket68/68 mm
Hengerűrtartalom253 cm3
Sűrítési viszony8.5:1
Legnagyobb teljesítmény 18 LE
Fordulatszám5700/min
Gyújtás lendkerékmágnes
GYÚJTÁS TÍPUSAAVF
Porlasztó típusaPannónia
Torokátmérő 27mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 4 fokozatú váltómű
Hajtásprimer és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
RUGÓZÁS ELÖLteleszkóp
Rugózás hátullengővilla és teleszkóp
Tengelytáv1386 mm
Saját tömeg (kg)142
Benzintartály (liter)15,5
Gumiméret elöl3,00-19"
Gumiméret hátul3,25-19"
Legnagyobb sebesség120km/h

Kapcsolódó nyomatok

Pannonia P10 1967
Pannonia P10 1967
67 darabos limitált széria
nyomatrendelés