Típusismertető

Csepel 125 T Ezüsttankos

1950-51-52-53

1950-ben egy rövid ideig gyártották a korábbi lemezvillás Csepel modernizált változatát, melyen egy korszerűbb teleszkópos első villát alkalmaztak, a merev hátsó tengely megtartása mellett Csepel 125 T-M néven.

Ezt követően jött ki az újabb, "T" típusmegjelölésű változat, melynél a hátsó kerék már egy rövid, ún. bak-teleszkópon rugózott. Ez a motor aztán 1957-ig gyártásban maradt, jelentősebb technikai változtatások nélkül. Az időnkénti módosítások jobbára a külső megjelenésben hoztak újdonságokat. Az első időszakban gyártott motorok jellegzetessége és egyben köznyelvi névadója a két oldalán ezüst színre festett üzemanyagtank volt.

A Csepel típusok különféle jellemzői tekintetében nem könnyű eligazodni. Miután pontos és részletes gyári kiviteli leírások nem maradtak fent, a különböző részletmegoldások gyakran váltanak ki éles vitákat a hozzáértők között. Az egyes motorok teljes eredetisége terén talán az adott korból fennmaradt fényképek jelenthetnek némi támpontot.

Műszaki jellemzők

Típus125 T
Gyártás éve1951-54
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket54x54
Hengerűrtartalom123 cm3
Sűrítési viszony6,5:1
Legnagyobb teljesítmény 4,5-5 LE
Fordulatszám4500/min
Gyújtás lendkerékmágnes
Porlasztó típusaCsepel
Torokátmérő 18mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 3 fokozatú váltómű
Hajtásprimer fogaskerél és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
Rugózás előlteleszkóp
Rugózás hátulbakteleszkóp
Tengelytáv (mm)1280
Saját tömeg (kg)75
Benzintartály (liter)1
Gumiméret elől2,5x19
Gumiméret hátul2,5x19
Legnagyobb sebesség75

Kapcsolódó nyomatok

Csepel 125 T Ezüsttankos 1950
Csepel 125 T Ezüsttankos 1950
50 darabos limitált széria
nyomatrendelés
Csepel 125 T Ezüsttankos Fekete 1951
Csepel 125 T Ezüsttankos Fekete 1951
51 darabos limitált széria
nyomatrendelés