Típusismertető

Csepel 250 T

1953

A Csepel 250 T a mára már legendának számító U modell továbbfejlesztett változata.

A legjelentősebb eltérés az új, egyhengeres motorkonstrukció, amely elődjénél egyszerűbb felépítésű, kevesebb alkatrészből áll és üzembiztosabbnak is bizonyult. Az első egyhengeres modellek vázát némileg módosították, de üzemanyagtank és sárvédő rögzítése még megegyezett az elődével. Később ezek is változtatásokon estek át. A konstrukció egyik jellegzetessége az osztott hátsó sárvédő, amit a hátsó kerék kiszereléséhez részben fel kellett hajtani.

A henger bordázata kezdetben forgástest alakú volt, amit aztán a jobb hűtés érdekében megnöveltek és alakítottak a későbbi egyhengeres Pannóniáknál is követett formára.

A típus gyártása három esztendeig folyt és ez idő alatt további fejlesztések, kisebb-nagyobb technikai és esztétikai módosítások történtek rajta.

Műszaki jellemzők

Típus250
Gyártás éve1951-53
Motoregyhengeres, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket68/68 mm
Hengerűrtartalom247 cm3
Sűrítési viszony6.8:1
Legnagyobb teljesítmény 10,5 LE
Fordulatszám5000/min
Gyújtás lendkerékmágnes
Gyujtás típusaBosch
Porlasztó típusaJikov
Torokátmérő 24mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajban futó
Sebességváltólábkapcsolású, 4 fokozatú váltómű
Hajtásprimer fogaskerék és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
Rugózás előlteleszkóp
Rugózás hátulbakteleszkóp
Tengelytáv1320 mm
Saját tömeg (kg)140
Benzintartály (liter)15,3
Gumiméret elől3,25-19"
Gumiméret hátul3,25-19"
Legnagyobb sebesség100 km/h

Kapcsolódó nyomatok

Csepel 250 T 1951
Csepel 250 T 1951
51 darabos limitált széria
nyomatrendelés
Csepel 250 T 1953
Csepel 250 T 1953
53 darabos limitált széria
nyomatrendelés