Típusismertető

Csepel 100

1948

Az 1946-os Csepel Túra utódját 1947-ben tervezték, és 1948-ban Csepel 100-as néven hozták forgalomba.

A két, jellegében nagyon hasonló kis-motorkerékpár közt a legnagyobb eltérést, a motorblokknál láthatjuk. Az új blokkot háromlamellás tengelykapcsolóval, háromfokozatú váltóval tervezték és elődjétől eltérő módon építették a vázba.

A hengerűrtartalom elsőre ugyan változatlan maradt, de az alkatrészek méretezése már a későbbi 125-ösre való áttérés lehetőségét is biztosította.

Ez a blokk lett az alapja az összes hazai 125-ös motornak, beleértve az 60-as évek közepéig gyártott Danuviákat is.

Az új blokkhoz kis mértékben át kellet alakítani a vázat. A jobb fékhatás érdekében megnövelték a fékdobok méretét. A meghajtólánc a jobb oldalra került A kor igényeinek megfelelő, könnyű, fürge és gazdaságos kismotor szerény utazási kényelmét továbbra is a korábban alkalmazott első lemezvilla és hátsó merev tengely illetve a két nagy spirálrugóra támaszkodó nyereg biztosította. Az üzemanyagtartály oldalára ekkor még WM emblémát csavaroztak.

Műszaki jellemzők

Típus100/48
Gyártás éve1948-49
Motorkétütemű, résvezérlésű
Hűtéslevegő
Hengerek száma1
Furat/löket48/54
Hengerűrtartalom98ccm
Sűrítési viszony6:1
Legnagyobb teljesítmény3,3-3,6
Fordulatszám4000-4300/min
Gyújtáslendkerékmágnes
PorlasztótípusaCsepel
Torokátmérő16mm
Tengelykapcsolótöbblemezes, olajbanfutó
Sebességváltólábkapcsolású, 3fokozatú váltómű
Hajtásprimer fogaskerék és szekunder lánchajtás
Vázacélcsőből hegesztett dupla bölcsőváz
Rugózás előllemezvillás
Rugózás hátulmerev
Tengelytáv (mm)1220
Saját tömeg (kg)55
Benzintartály (liter)10
Gumiméret elől24x21/4"
Gumiméret hátul24x21/4"
Legnagyobb sebesség75

Kapcsolódó nyomatok

Csepel 100 1948
Csepel 100 1948
48 darabos limitált széria
nyomatrendelés