Pannonia P20 fekete 1971
A "T" sorozat két évtizedes fejlesztgetései után a 60-as évek elején a csepeli konstruktőrök egy alapjaiban új motorkerékpár tervezésébe kezdtek. Mintaként az akkor már jelentős piaci sikereket felmutató japán gyártók motorjai szolgáltak. Rossz nyelvek szerint a P20-as a Yamaha YDS3-as egyszerű koppintása. A hasonlóságot ugyan nehéz lenne tagadni, de a részletmegoldások ismeretében elvitathatatlan, hogy egy korszerű, alaposan átgondolt, saját konstrukció született meg. A kéthengeres sportos karakterű 20 LE-s motor végsebessége 130 km/h volt, ami a hazai motorozás világában egy új kategóriát nyitott. A szériagyártás sajnos csak 1968-ban indult be, és az időveszteség jelentősen rontotta a piaci esélyeket. A hőn áhított nyugati megrendelések elmaradtak, főként a minőségi problémák miatt, de azért is mert a japán konkurencia közben egy újabb lépcsőfokot ugrott, a különolajozású, önindítós motorokkal. A hazai piac azonban, főként a fiatal vásárlók jól fogadták a modern és dinamikus 20-ast, aminek neve az idők során legendás fogalommá nemesedett.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
2
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
246 cm3
furat/löket:
56/50 mm
Teljesítmény :
23LE/7500 ford/min
Sűrítési viszony:
1:10,5
Saját tömeg:
142 kg
Végsebesség:
130 km/h

Kapcsolódó motorképek