Csepel 250T 1951
A Csepel 250 T a korábbi kéthengeres U modell módosított, egyszerűsített változata. A legjelentősebb eltérés az egyhengeres motorkonstrukció, amely elődjénél egyszerűbb felépítésű, kevesebb alkatrészből áll és üzembiztosabbnak is bizonyult. Az első egyhengeres modellek vázát némileg módosították, de üzemanyagtank és sárvédő rögzítése még megegyezett az elődével. A konstrukció egyik jellegzetessége az osztott hátsó sárvédő, amit a hátsó kerék kiszereléséhez részben fel kellett hajtani. A henger bordázata kezdetben forgástest alakú volt, amit aztán a jobb hűtés érdekében átalakítottak és megnöveltek. A Csepel-Pannonia egyhengeresek szinte teljes gyártási idejét végigkísérte a megragadási hajlam. Habár időről-időre módosítottak a hűtőbordák nagyságán és formáján, de a hibajelenség valószínűleg elsősorban az anyagminőségi, illetve a gyártási pontatlanságokra vezethető vissza.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
1
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
247 cm3
furat/löket:
68/68 mm
Teljesítmény :
10,5 LE/5000 ford/min
Sűrítési viszony:
1:6,9
Saját tömeg:
135 kg
Végsebesség:
100 km/h

Kapcsolódó motorképek