Pannonia TLF 1959
Pannonia továbbfejlesztésének következő fázisában megjelenő F betű egyszerűen a fejlesztett változatra utal. A műszaki tartalom változása az új formájú kipufogódoboknál és a hengerbordákon, a hatásosabb hűtést célzó bemetszéseken látszik legfeltűnőbben. A csepp alakú VT2-es hátsólámpa – népes nevén kacsacsőr- vagy p…-lámpa - akkoriban kifejezetten modern és elegáns lehetett. Az üzemanyagtank oldalán elhelyezett gumi térdpárnák ennél a típustól lettek rendszeresítve. A tankból elmaradt a térképdoboz. Lényeges újításnak számítottak a terheléshez állítható hátsó rugóstagok Az oldalsó szerszámtartó fedelének csavarok helyett kulccsal történő zárása pedig nyilvánvaló gyakorlati előnyökkel járt. A motorkerékpárok fényezése innentől kezdve jellemzően fekete, és ez a T típusok esetében nagyjából így is maradt. Ez alól kivételt szinte csak az exportra szánt szériák jelentik.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
1
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
247 cm3
furat/löket:
68/68 mm
Teljesítmény :
11 LE/4400 ford/min
Sűrítési viszony:
1:6,8
Saját tömeg:
146 kg
Végsebesség:
110 km/h
Végsebesség:
100 km/h

Kapcsolódó motorképek