Csepel 125T 1951
Az első teleszkóp sikeres bevezetését követően az utazási kényelem további fokozása érdekében aktuálissá vált a hátsó tengely rugózottá tétele is. A meglévő váz kisebb átalakításával egy ún. bakteleszkóp alkalmazása kínálkozott megoldásként. Ez akkor még megfelelt a korabeli nemzetközi gyakorlatnak, habár egyes gyártóknál már megjelentek a jóval ígéretesebb lengőtengelyes konstrukciók. A típusjelölésben a T betű a teleszkópos rugózásra utal. Valószínűleg a gyártási költségek csökkentése érdekében ekkor vezették be az egyszínű fényezést, ami szinte a motor összes alkatrészére vonatkozott, a tanktól kezdve a teleszkópokon át egészen a küllőkig. A korábban használt, fémből készült vagy zománcozott tankemblémákat is egy egyszerű, sablonnal festett Csepel felirat – „ovál-embléma” – váltotta fel.

Műszaki jellemzők

Hengerek száma:
1
Motor:
kétütemű, résvezérlésű
Hűtés:
Levegő
Hengerűrtartalom:
124 cm3
furat/löket:
54/54 mm
Teljesítmény :
5 LE/4500 ford/min
Sűrítési viszony:
1:6,5
Saját tömeg:
75 kg
Végsebesség:
70 km/h

Kapcsolódó motorképek